marietherese.webblogg.se

blog your heart out

 
1. Vad eller vem uppmuntrade dig att börja blogga? 
Haha, det var en dag för allt för många år sedan som jag och Ika såg på en film hos mitt. Det var en film med Hilary Duff i huvudrollen, vars karaktär kretsade kring en blogg.. Det tyckte vi att verkade jätte coolt så vi googlade fram blogg.se och skaffade varsin blogg på direkten!
 
2. Hur valde du ämne att blogga om? 
Jag var en anspråkslös liten flicka som inte hade annat att blogga om än mitt liv och på den vägen bär det. Jag tror inte jag skulle kunna hålla en blogg inriktad på ett ämne, delvis för att mitt intresse inte räcker till för det.
 
3. Någonting som de flesta inte känner till om dig? 
Det finns nog inte så mycket hemligheter kring mitt liv egentligen men för att nämna något så kan jag säga att jag är en renodlad "pappas-flicka" av den enkla orsaken att min pappa inte hade tid för mig när jag var liten. Min äldre bror tog pappa-rollen under mina yngsta år eftersom min pappa jobbade stup i kvarten och jag blev lite i skymundan. Jag så pappa innan han for till jobbet och när han kom hem ca en eller två timmar före läggdags för mig. Tur i oturen så är min pappa en senior (haha) så jag var ju inte allt för gammal när han väl pensionerades några år tidigare än vanligt pga att han arbetade inom militären.
 
4. Vilka tre ord beskriver din stil/dina egenskaper?
Avslappnad, optimistisk, glad samt äventyrlig och spontan så länge det ändå går lite på mina vilkor. Med åren har jag också blivit allt mer kontrollerande och välplanerad. En salig blanding av allt det där!
 
5. Vad gillar du att göra när du inte bloggar? 
Sova, äta och se på serier, haha! När jag låtsas vara sportig spenderar jag tiden i stallet och rider eller går ut och gå med världens bästa hög med päls. På sommaren spenderar jag gärna tiden i mitt paradis på Houtskär och kör ohälsosamt mycket båt. Att vara med Mathias och familjen hör till vardagen och tja, det är mitt liv.
 
 
Blev utmanad av Cecilia.
Egenligen ska jag nu utmana fem andra bloggare för att besvara på det här, men de bloggar jag läser som mest så kikar nog inte in här, haha. Tvivlar att tex. Tyra Sjöstedt spanar in min blogg! Så istället kan alla ni som vill svara på blog your heart out-awarden och ge den vidare åt andra bloggar. Blogga på!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback