marietherese.webblogg.se

dog whisperer

Jag borde studera flitigt inför proveckan men istället har jag luggit som klistrad vid datorn och kollat på avsnitt av "The Dog Whisperer". Jag godkänner kanske inte alltid Cesar Millans metoder, även fast jag tycker han i de flesta fall är ett geni. Jag vet många som "tycker att han använder för mycket våld" - ibland tror jag att vi glömmer att hundar är hundar och att det finns stor skillnad på rent våld och korrekta, väldefinierade korrigeringar. Jag tycker att man lär sig mycket av att se och verkligen försöka lära sig utifrån hans tv-show, även fast man själv inte ska försöka på samma saker helt utan lite vett i bakhuvudet..
 
 
Charley är själv en väldigt dominant hund. Han litar inte på främlingar och visar sin rädsla genom aggressivitet i värsta fall. Det var värre under hans tonår, så det har alltså blivit bättre. Mathias tex. var ju en främling för Charley, men nu tycker han nog mer om honom än vad han tycker om mig.. Charley är alltså hanterbar och inte något allmänt hot mot mänskligheten, haha. Jag önskar bara ibland att Charley kunde vara lika go och söt mot alla som han är mot oss, han är ju världens bästa hund trots allt! ♥


Stockholmsjenna -En del utav HorseSpot

Det är ju som med hästar. Många tycker man folk är för hårda i vissa fall. Men man får ju sätta sig in i djurets beteende, och se hur djuren säger åt varandra. Då är inte människornas metoder så hårda längre..

Svar: Precis! Speciellt med hästar är det sjukt irriterande när folk tycker att man varit lite väl hårdhänt, herregud man handskas ju med flyktdjur på 800kg!
Marie Isaksson

2013-09-18 / 23:48:08
BLOGG: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback